Največja znamenitost 
Olimja, poleg jelenčkov seveda, je samostanska in župnijska 
baročna cerkev Marijinega vnebovzetja. Zgradili so jo pavlinci, leta 1665, ko so olimski dvorec preuredili v svoj samostan. Ob cerkvi je zvonik s šivanim robom, čebulno streho in naslikano uro. Na njem je letnica 1710. Cerkev je enoladijska, v njej pa je kar osem baročnih oltarjev. Nekaj posebnega je baročna kapela sv. Frančiška Ksaverija, ki so jo h cerkvi prizidali okoli leta 1760. Kapela je v celoti poslikana z motivi iz življenja sv. Frančiška. Avtor slik v baročni kapeli sv. Frančiška Ksaverija je Anton Lerchinger iz 
Rogatca. Okoli leta 1764. je cerkev dobila orgle, ki odlično delujejo še danes.
  | 
| Glavni oltar baročne kapele sv. Frančiška Ksaverja, ki je bila h cerkvi prizidana okoli leta 1760. Slabih sto let kasneje kot so postavili cerkev. | 
  | 
| Poslikan obokan prehod med cerkvijo in baročno kapelo | 
  | 
| Poslikan obokan prehod med cerkvijo in baročno kapelo sv. Frančiška Ksaverja | 
  | 
| Baročna kapela sv. Frančiška Ksaverija je v celoti poslikana s prizori iz njegovega življenja | 
  | 
| Frančišek Ksaverij je bil rojen v Navarri, v današnji Španiji, leta 1506. Kot misijonar je deloval v Indiji, kjer je tudi pokopan (3. december 1552). Za svetnika so ga razglasili leta 1622. | 
  | 
| Nad obokanim prehodom v baročno kapelo je kor. Na njem sta naslikana dva ležeča angela s trobento in zastavico. Na njej je latinski napis, v slovenščini - "Njegove vrline so povsod znane in ne bodo nikoli pozabljene." | 
  | 
| Sv. Frančišek Ksaverij je največkrat upodobljen kot misijonar jezuit v roketi (krajše, belo duhovniško oblačilo) in štoli (duhovniški šal), v roki pa drži križ. | 
  | 
| Slika prikazuje pokop svetnika na morski obali. Poleg slik so v kapeli naslikali tudi štukature, pilastre in druge arhitekturne elemente. Na pilastrih so medaljoni s svetnikovo podobo | 
  | 
| Obok prezbiterija krasi iluzionistična kupola | 
  | 
| Glavni oltar župnijske cerkve Marijinega vnebovzetja v Olimju. Črno zlat oltar v treh nadstropjih, krasi 12 kipov svetnic in svetnikov, na vrhu je nadangel Mihael. Središče glavnega oltarja je Marija z Jezuščkom, nad njo je slika Jezusov krst, v tretjem nadstropju pa je kronanje Device Marije. Glavni oltar je nastal je ob gradnji cerkve, prav tako kot oba stranska črno zlata oltarja, ki stojita ob slavoločni steni. | 
  | 
| Središče glavnega oltarja je Marija z Jezuščkom, obdajajo ju angeli | 
  | 
| Levi stranski oltar sv. Križa.  | 
  | 
| Baročna prižnica je nastala okoli leta 1675. V nišah so kipi Matere Božje in štirih evangelistov. Pod baldahinom je naslikan sv. Pavel, Nad baldahinom je približno meter visok kip Odrešenika | 
  | 
| V glavni ladji so štiri kapelice s stranskimi oltarji. Ti so dvonadstropni. Zgornji del oltarja posvečen Črni Mariji prikazuje Dobrega pastirja. Ob sliki sta kipa sv. Ane z Marijo in sv. Elizabete | 
  | 
| Stranski oltar Gospe Čenstohovske, tudi Črna Marija. Častili so jo pavlinci, menihi, ki so olimski dvorec spremenili v samostan in ob njem zgradili cerkev | 
  | 
| Zgornji del stranskega oltarja sv. Katarine prikazuje Marijo, ki sedi z zvezanim zmajem | 
  | 
| Stranski oltar sv. Katarine v lepih pastelnih barvah. Ob sliki sta kipa sv. Matije in ogrskega kralja | 
  | 
| Zgornji del stranskega oltarja sv. Barbare krasi slika sv. Neže. Ob njej je sv. Barbara | 
  | 
| Stranski oltar sv. Barbare. Osrednja slika jo prikazuje sedečo na oblaku z dvignjenim kelihom v roku. Ob njej sta kipa sv. Janeza Krstnika in sv. Antona Puščavnika. | 
  | 
| Mali kovinski kropilnik | 
  | 
| Kor z baročnimi orglami in Križev pot. Orgle so izdelali okoli leta 1764. O tem, da odlično zvenijo, smo se prepričali tudi sami. | 
  | 
| Pročelje cerkve Marijinega vnebovzetja krasijo pilastri, visoko polkrožno okno in niša z lesenim kipom Brezmadežne | 
  | 
Baročna cerkev Marijinega vnebovzetja v Olimju
 
  Povezano:
  Samostan, lekarna, čokolada in jelenčki 
Vir: voden ogled 
 
olimje.net 
Dr. Ante Sekulić, Olimje v XVII. in XVIII. stoletju - Izdal in založil: Zavod Spominski park Trebče, Podsreda, 1993 
 | 
 
Ni komentarjev:
Objavite komentar