Ob glavni cesti, ki pelje od Portoroža proti
letališču, je pri Sečovljah, na desni strani ceste, skrit kompleks
Sečoveljskega rudnika črnega premoga. Bolje rečeno, ostanek tistega, kar je od kompleksa še ostalo in, kljub mnogim predlogom za obnovo, počasi a vztrajno propada.
Rudnik črnega premoga, ki je imel zelo visoko kalorično vrednost, so odprli konec 30-ih let 20. stoletja. S prekinitvami, zaradi poplavljenih rudniških rovov, je deloval do leta 1972, ko so ga dokončno zaprli.
V času delovanja
rudnika Sečovlje, je prihajalo do sporov s sosednjimi
solinami. Rudniški rovi so delno segali tudi pod soline in solinarji so trdili, da zaradi miniranja v rudniških rovih, prihaja do ugrezanja solnih polj, posledično pa tudi do manjše proizvodnja soli. Med drugo svetovno vojno, se je spor med črnim in belim zlatom, znašel tudi na sodišču. Kako se je razpletlo na sodišču, ni znano. Govori pa se, da je zadevo rešil nagajivi rudniški škrat Perkmandeljc, s katerim so imeli težave tudi v
Idriji. Ta je nekaj časa opazoval spor, potem pa se odločil in zalil rudniške rove z vodo.
Soline so delovale naprej in še danes lahko uporabljamo
Solni cvet, najboljšo piransko sol. Na to, da bo v rudniških poslopjih uredili muzej, restavracijo, opazovalnico ptic pa še kaj, na to bomo pa še malo počakali.
|
Kanal Dragonja, z ribiškimi privezi, v Sečovljah |
|
Marijina kapelica z dvokapno streho, so postavili na začetku 20. stoletja. V bližini stoji zgradba železniške postaje, nekdanje železniške proge Trst - Poreč, ki jo poznamo kot Parenzana. |
|
Pred hiško je bila tehtnica za tehtanje premoga |
|
Rudnik Sečovlje ali bolje rečeno, tisto kar je še ostalo od njega, se nahaja med glavno cesto Portorož - Dragonja, Sečoveljskimi solinami in kanalom Dragonja. |
|
"Čistilnica", zgradba za prečiščevanje premoga |
|
Pot do rudniškega kompleksa v Sečovljah |
|
Silos za premog |
|
Poslopje v katerem je bila rudniška delavnica |
|
Rudarsko poslopje, ob njem je stal sprva železni, nato pa začasni leseni stolp |
|
V kamnitih hišah, ki stojijo ob Parenzani, danes kolesarska pot, so bili prostori za upravo rudnika, tu je bila tudi prva pomoč za poškodovane rudarje |
|
Rudnik črnega premoga v Sečovljah, so odprli leta 1935. Z nekaj prekinitvami, zaradi vdora vode, je deloval do leta 1972. ko ga je premagala cenejša nafta |
|
Ostanki nekdanjega rudniškega stolpa |
|
Ena lepše ohranjenih zgradb rudnika Sečovlje. Stoji na sredini kompleksa in je bila verjetno upravna stavba |
|
Rudniška omarica z elektro inštalacijo |
|
Pritlična zgradba, v kateri so imeli rudarji menzo oziroma jedilnico. Uporabljali so jo tudi za prireditve pa tudi plesne večere so organizirali. Slikano z dvoriščne strani. |
|
Dokaj ohranjena zunanjost kamnite hiše, če ne upoštevamo razbita okna, ki je bila nekoč v sklopu železniške postaje na ozkotirni železnici Parenzane. Dvoriščna stran |
|
Visoko pritlična zgradba z dvostranskim kamnitim stopniščem je služila kot menza. V njej so prirejali tudi družabna srečanja na katerih se je tudi plesalo. |
|
Vratarnica z rampo |
|
Spominska plošča, kdaj so delavci prevzeli upravljanje rudnika Sečovlje |
|
Nekdanja stavba železniške postaje, pročelje, iz leta 1902, na ozkotirni železniški progi Parenzana. Danes je to čudovita kolesarska pot z enkratnim razgledom
Povezano:
Sečovlje
Krog nad Sečovljami
|
Vir:
zdjp.si 09/2015
Leto 2021 - maj - žalostno pa ne samo rudnik oz. stavbe, tudi zanemarjena pot ob solinah in avtokamp Lucija, katastrofa, sramota za tako opevani mondeni Portorož in samo občino Piran.
OdgovoriIzbrišiTo žalistno zgodbo lahko uvrstimo v rubriko..saj ni res pa je.
OdgovoriIzbrišiNeverjetno, da tako zanimiv kompleks, ki bi urejen bil pravi magnet za turiste, tako rekoč sredi ene od glavnih turističnih destilacij pri nas, že toliko let tako klavrno propada.
Lepo vas prosim, zganite se že enkrat in potegnite voz iz blata, dokler je od voza še sploh kaj ostalo.
Dragi župan, morda niste pomislili, da bi se z obnovo rudniškega kompleksa lahko zapisali v zgodovino, kot župan vizionar.